Sprawdź, komu zlecić audyt sklepu internetowego.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem wielu obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także analiza perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Prócz samego zestawienia błędów oraz uchybień, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone też wskazówki co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę www pod kątem treści na stronie, zgodności ze normami W3C, użyteczności, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby wskazała ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – sporo błędów zdoła zauważyć jedynie człowiek
W internecie jest wiele narzędzi i stron, z wykorzystaniem których można w mgnieniu oka i bez opłat przeprowadzić audyt SEO strony www. Atuty tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Całe mnóstwo. Okrojone dema lub też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą opcji, nie są doskonałe. Jeśli już odnajdą pewne nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Dużo problemów (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się zazwyczaj od tygodnia do około miesiąca. Okres na przygotowanie raportu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go zrealizuje. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich kluczowych problemów kryjących się na stronie. Jeżeli strona została uruchomiona na bezpłatnym szablonie lub na platformie typu Shoper czy Magento, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Kiedy witryna powoli się wczytuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na istotne dla klienta słowa kluczowe, to też są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.
Jakie problemy pokazuje SEO audyt?
Rzetelnie zrealizowany audyt SEO może odkryć wiele błędów witryny, najczęściej:
- brak albo źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
- powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- jakość kodu witryny,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak metadanych,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- wolne ładowanie się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej
.
Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]