PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Potrzebujesz więcej wiadomości o private blog network? Znakomicie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

By klient znalazł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy artykuły. Ale nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – pomocne jako element złożonej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. PBNy są najczęściej używane jako część szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest tylko to, że ich stworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie dodane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail bądź telefon i adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też wpis w internetowym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Inny efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte uwagi, pomocne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym medycyną czy inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO