Krótko o pozycjonowaniu

Zajrzyj w to miejsce i dowiedz się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie Krakow

Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę najczęściej:
– miejscowość (przykładowo “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Śródmieście”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców rezydujących na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon

Drugi model pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też dużo niższą konkurencję. Ważne jest również to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– obuwie sportowe Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Philips S5400 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment artykułów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, koncert popularnego piosenkarza lub Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]