Pawilony są pomocne w każdej firmie handlowej. Stanowią dopełnienie sklepu stacjonarnego albo też mogą być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się podczas targów i podobnych imprez, a prócz tego, dzięki mobilności i łatwemu montażowi, stosuje się je na przykład do prowadzenia sprzedaży na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, winien być właściwie dobrany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilony handlowe – jak wybrać?
Producenci sprzedają różne rodzaje przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wytwarzane są na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Charakteryzują je względnie szybki montaż, jednakże ich mobilność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są też od nich o wiele droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kiosków, kas biletowych bądź portierni.
Pawilon handlowy – kiedy warto go używać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najodpowiedniejszym wyborem będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego rodzaju konstrukcje odznaczają się znaczną wytrzymałością, która jest rezultatem użycia do ich produkcji wysokiej klasy materiałów. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są konstrukcje, są odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą prawidłowo konserwowane, posłużą kilkanaście lat – nawet przy częstej eksploatacji.