Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO

SEO - poszerz swoje wiadomości!

Firmy oraz administratorzy portali internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań samemu. Nie mając rozeznania w zakresie SEO i nie śledząc codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od kampanii Google Ads, kodowania, content marketingu czy grafiki służące rzeczową pomocą w tych obszarach.

Agencja SEO – postaw na tę, która funkcjonuje w branży od lat

Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy wybrać markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować interesujące portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę należy zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi problemami się mierzyła oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Dobra agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na nadchodzące tygodnie, ale także przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.

Następna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO i o ważnych dla klienta usługach bądź produktach, które zamierza wypromować.

Opłata za pozycje – czy to dobry system rozliczeń z firmą SEO?

Nieufnie warto podejść do firm SEO, które oferują umowę z opłatą za uzyskany wynik. W takim systemie zleceniodawca płaci firmie SEO wówczas, gdy frazy kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu często proponowany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze znacznym ryzykiem – można bowiem osiągnąć szybki efekt przy pomocy naruszania standardów ustalonych przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, więc odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Co do ceny za działania firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy konieczne są większe nakłady finansowe, żeby wykonać dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie niższe.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]