Co się dzieje, gdy strona ma filtr ręczny Google?

O co chodzi z filtrami Google?

Google ma swój sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakładane są one z powodu stosowania w pozycjonowaniu niedozwolonych metod.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przewinienia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres 30 dni, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami opracowanymi przez Google.