Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo starań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wszystkie te symptomy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.