Co oznaczają bany i filtry Google

Budowanie prężnej witryny internetowej wymaga jej nieustannego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i miała stałą pozycję. Niekiedy jednak nasze działania wywołują naruszenie zasad prawidłowego SEO i na witrynę mogą zostać nałożone przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, co zrobić w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google to najsurowszy rodzaj sankcji, któremu może zostać poddana strona w sieci. Oznacza on bezwzględne usunięcie jej z rezultatów przeglądarki Google, co tak naprawdę realnie komplikuje funkcjonowanie interesu. Po zablokowaniu portalu ilość naszych klientów błyskawicznie zmaleje, gdyż gros użytkowników korzysta z Google. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwania, co także negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją filtry ręczne – nakładane wprost przez załogę Google oraz algorytmiczne, które wywoływane są samoczynnie przez profesjonalne programy.

W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za używanie zbyt dużej liczby odnośników promujących naszą witrynę www lub stosowanie tzw. spamu w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby wyeliminować ban od Google trzeba wcześniej poznać jego przyczynę. Warto zaangażować do tego specjalistyczną firmę SEO, która sprawnie upora się z banem. Procedura może jednak ciągnąć się do pół roku, trzeba więc trochę poczekać.