Certyfikaty SSL Wildcard, Multi-domain i EV – który wybrać?

W XXI w. kwestie bezpieczeństwa cybernetycznego stały się jednymi z najważniejszych problemów z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze dziesięć lat temu zakupy przez internet były rzadkością, bankowość internetowa raczkowała i nie donoszono co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów znanych serwisów. Wraz ze wzrostem świadomości, że dane przekazywane za pośrednictwem sieci powinny być zabezpieczane, rozpowszechniło się stosowanie na stronach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już standard.

Dlaczego certyfikaty SSL są dziś niezbędne?

Dzisiaj większa część świadomych internautów zanim założy konto w sklepie internetowym, wpisze dane do formularza czy dokona zakupu za pomocą karty kredytowej, najpierw weryfikuje czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się specyficzna zielona kłódka. Jeśli więc na stronie sklepu, szkoły, kliniki, ubezpieczyciela, stowarzyszenia czy nawet zwyczajnego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek dane, powinna mieć ona założony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i prześle za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL zmniejszają znacznie ryzyko przechwycenia lub zmiany danych przez obce podmioty oraz uniemożliwiają przekierowaniu na inne, niepożądane i groźne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, zwiększa zaufanie klientów i komunikuje im o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? Wszystko zależy od tego ile domen i subdomen chcemy chronić. Certyfikat SSL Wildcard chroni jeden adres domeny i wszystkie jego subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL pozwala zabezpieczyć do 100 domen i subdomen. Popularny certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza jedną domenę, sprawdzi się w przypadku niewielkich stron internetowych czy prywatnych blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest dedykowany dla organizacji pozarządowych, stron korporacyjnych i branży e-commerce.

Posiadanie certyfikatu SSL może wpłynąć na pozycję witryny

W ostatnim czasie znaczenie certyfikatów SSL wzrosło też z innego powodu. Przeglądarka Chrome, która jest aktualnie najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać strony nie posiadające certyfikatu SSL za potencjalnie niebezpieczne dla użytkowników (w pasku adresu przeglądarki widnieje informacja “Niezabezpieczona”). Od tego również czasu zapewnienie bezpieczeństwa danych wprowadzanych na stronie stało się jednym z niezwykle ważnych czynników rankingowych, który jest brany pod uwagę przez algorytm Google podczas obliczania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeżeli zależy nam na zwiększeniu szans na osiągnięcie dobrych pozycji przez naszą witrynę, bez znaczenia czy to witryna firmowa czy blog, założenie certyfikatu SSL jest niezbędne.